Välkommen till Hager Magasin!

I premiärutgåvan serverar vi bland annat tankar kring hur man maximerar affären med rätt förhandlingsteknik, hur man skaffar lojala kunder, hur det smarta hemmet står sig mot hackerangrepp och vi besöker The Carpenters – hantverkarna som håller tiden och mycket mera.

Hager star­ta­de blyg­samt, men tack vare vårt tapp­ra till­vä­ga­gångs­sätt har vi all­tid lyc­kats växa och utveck­las i kon­kur­rens med betyd­ligt stör­re aktö­rer. Utan det­ta mod hade vi inte varit där vi är i dag. Tillit, pro­fes­sio­na­lism, enga­ge­mang, pas­sion och mång­fald har legat till grund för vår till­växt och fram­gång. Vi är fort­fa­ran­de sam­ma före­tag med sam­ma ide­al. Vår vision och ambi­tion är att stän­digt utveck­las till­sam­mans med våra kun­der och part­ners och det är här du kom­mer in.

Vi byg­ger bro­ar är temat för Hagerkoncernens års­re­do­vis­ning 2017–18. Den utfors­kar var och hur bro­ar byggs, både internt och externt. Men den som vill byg­ga bro­ar mås­te först hit­ta modet att öpp­na nya hori­son­ter.

Vår nya hori­sont är ett nytt ini­ti­a­tiv som vi kal­lar Hager Magasin. Det är ett digi­talt maga­sin där vi bju­der på inspi­re­ran­de berät­tel­ser, använd­bar kun­skap och prak­tis­ka råd som hjäl­per dig att utveck­la dig och din verk­sam­het. Magasinet är för dig som arbe­tar inom el- och bygg­bran­schen, med allt från elin­stal­la­tion till före­tags­led­ning.

Vår för­hopp­ning med maga­si­net är att ska­pa för­ut­sätt­ning­ar för att du som läsa­re ska kun­na gå på de bro­ar vi byg­ger samt att du får möj­lig­het att byg­ga egna bro­ar och hjäl­pa and­ra i din omgiv­ning.  I pre­miärut­gå­van ser­ve­rar vi tan­kar kring hur man max­i­me­rar affä­ren med rätt för­hand­lings­tek­nik, hur man skaf­far loja­la kun­der, hur det smar­ta hem­met står sig mot hac­ke­ran­grepp och vi besö­ker The Carpenters – hant­ver­kar­na som hål­ler tiden.

Magasinet kom­mer att pub­li­ce­ra en arti­kel i vec­kan samt skic­ka ut nyhets­brev en gång i måna­den med de fyra senas­te artik­lar­na. Följ med oss på Hager Magasin när vi utveck­lar vår digi­ta­la platt­form och utma­nar både oss själ­va och dig som läsa­re.

Välkommen till Hager Magasin!

Johan Ran
Head of Marketing & Communication

Dela artikeln om du gillade den!

Förslag på mer läsning

Den personliga klockan


Många närings­livstop­par går upp i ottan och beskri­ver sig själ­va som mor­gon­män­ni­skor. Ledarskapscoachen Catharina Sjögren häv­dar dock att för tidi­ga morg­nar kan leda till oba­lans som i sin tur kan vara far­ligt för häl­san. Hon före­språ­kar istäl­let en helt annan rutin.

Läs artikel »

Snårigt regelverk försvårar utveckling

Det svull­na och krång­li­ga regel­ver­ket är en bidra­gan­de orsak till att bygg­bran­schen har svårt att utveck­la sin pro­duk­ti­vi­tet och lön­sam­het. Det menar Mikael Anjou, tidi­ga­re vd på fle­ra av bola­gen i Einar Mattsson-grup­pen, och för­fat­ta­re till boken ”Den inef­fek­ti­va bygg­bran­schen”.

Läs artikel »

Säkringen genom tiden – från fransk urmakaridé till smidiga dvärgbrytare

Ända sedan elekt­ri­ci­te­ten intro­du­ce­ra­des har den för­änd­rat vår var­dag. I takt med att vi bli­vit bero­en­de av elen har vi lyc­kats täm­ja den med allt smar­ta­re pro­duk­ter. Det här är berät­tel­sen om hur vi gått från 1800-talets smält­säk­ring till dagens snab­ban­slu­tan­de dvärg­bry­ta­re.

Läs artikel »

Så ser framtidens installationsmarknad ut

Vilka utma­ning­ar vän­tar mor­gon­da­gens elin­stal­la­tö­rer? Vi frå­ga­de mark­nads­a­na­ly­ti­ker Bengt Henricson som är spe­ci­a­li­se­rad på att opti­me­ra lön­sam­he­ten och ta fram under­lag åt den nor­dis­ka bygg­mark­na­den.

Läs artikel »

Så funkar bemanning i installatörsbranschen

Hur ser beman­ning ut i instal­la­törs­bra­schen? Vad fun­kar bra och vad fun­kar mind­re bra? Fler och fler blir egen­fö­re­ta­ga­re men är det enbart posi­tivt?

Läs artikel »

Avsätt energi för att forma framtiden

Morgondagens tek­nik kom­mer effek­ti­vi­se­ra alla möj­li­ga pro­ces­ser och sät­ta guld­kant på till­va­ron. Samtidigt mås­te vi se till så att de insat­ser vi gör i dag inte får en bit­ter efter­smak. Framtiden for­mas av oss nu.

Läs artikel »