Nya vinjetter gör det lättare att hitta

Nu kommer du som läser Hager Magasins lättare hitta bland innehållet på den här webbplatsen. Vi har nämligen uppdaterat vinjetterna så att du får en förbättrad läsupplevelse. Här nedan listar vi vad som ryms under våra fyra nya vinjetter.


• Insikt: Här läser du bland annat inne­håll ur våra rap­por­ter som ger dig insik­ter om instal­la­törs­bran­schen. Vi tar ock­så tem­pen på mark­na­den och sam­man­fat­tar pro­gno­ser på lång och kort sikt.

Exempelvis kan du läsa vår rap­port Sakernas inter­net och hem­au­to­ma­tion som beskri­ver hur den nya tek­ni­ken påver­kar dig som instal­la­tör och vil­ka möj­lig­he­ter som öpp­nas upp. I rap­por­ten tit­tar vi ock­så när­ma­re på KNX – en glo­bal, till­ver­karo­be­ro­en­de stan­dard för hem­au­to­ma­tion.

Läs förs­ta delen om den kom­man­de guld­ål­dern för instal­la­tö­rer.

 


• Utsikt: Här sneg­lar vi på and­ra bran­scher för att ta lär­dom av de saker som de gör bra och som du kan ta lär­dom av. Vi utfors­kar ock­så lös­ning­ar på pro­blem som du kanske stött på i ditt arbe­te.

Under den här vin­jet­ten har vi bland annat tit­tat när­ma­re på om pre­fabtren­den kan vara bygg­nads­bran­schens rädd­ning under den kom­man­de låg­kon­junk­tu­ren.

Läs inter­vjun med Götenehus som sat­sat 60 mil­jo­ner kro­nor på en ny fabrik för indust­ri­ell volym­hus­pro­duk­tion.

 


• Affärsutveckling: Under den här vin­jet­ten skri­ver vi om hur du och dina med­ar­be­ta­re kan arbe­ta smar­ta­re och effek­ti­va­re. Framför allt pre­sen­te­rar vi hand­fas­ta tips på hur ni utveck­lar er orga­ni­sa­tion och affär.

Varför inte spa­na in vår inter­vju med Hampus Hellgren, pro­jekt­le­da­re på Bravida, och ta del av hans sju tips för en vas­sa­re pro­jekt­led­ning som ska­par lyc­ka­de och mer lön­sam­ma pro­jekt.

 

 

• Krönika: Johan Ran, som är mark­nads­chef på Hager Elektro, skri­ver om mark­nads- och kom­mu­ni­ka­tions­stra­te­gi­er som ing­en inom instal­la­törs­bran­schen bör vara utan.

En av Johans många insik­ter inom elin­stal­la­tions­bran­schen är att tiden är en brist­va­ra. I hans krö­ni­ka ”Så blir ni lön­sam­ma genom tidsef­fek­ti­vi­se­ring” ger han hand­fas­ta tips på hur du kan eli­mi­ne­ra tids­tju­var och på så vis öka lön­sam­he­ten.

Dela artikeln om du gillade den!

Förslag på mer läsning

Så blir ni lönsamma genom tidseffektivisering

Tiden är kanske det mest vär­de­ful­la ni har i er verk­sam­het. Då den både är en färskva­ra såväl som en brist­va­ra gör man bäst i att vår­da den väl.

Läs artikel »

Så resonerar jag kring kvalitet

Total ägan­de­kost­nad är ett ämne jag tyc­ker är intres­sant, både som pri­vat­per­son och i min yrkes­roll. Det är vik­tigt att för­stå inne­bör­den av begrep­pet. När man gör det blir det lät­ta­re att för­stå var­för kva­li­tet lönar sig och leder till en läg­re total­kost­nad på lång sikt. För att fullt ut kun­na utvär­de­ra vad en pro­dukt kos­tar behö­ver man för­stå vad det kos­tar att äga den över hela dess livs­tid. Detta kal­las för pro­duk­tens tota­la ägar­kost­nad eller Total Cost of Ownership (TCO).

Läs artikel »

Hitta rätt i upphandlingsdjungeln

Installatörer vet att kva­li­tet oftast lönar sig i läng­den. Det är dock inte lika lätt att över­ty­ga inkö­pa­re vid upp­hand­ling­ar om det­ta. Fortfarande väger bil­li­gast pris all­ra tyngst, även om kva­li­tet blir allt vik­ti­ga­re.

Läs artikel »

Så förhåller du dig till hemautomation som installatör

Du och dina instal­la­tör­s­kol­le­gor mär­ker säkert att den smar­ta och upp­kopp­la­de värl­den kom­mer allt när­ma­re. Hemautomation kom­mer få ett enormt genom­slag inom bygg­nads­in­stal­la­tio­ner. Denna utveck­ling erbju­der sto­ra möj­lig­he­ter för instal­la­tö­rer. Det här är den förs­ta delen ur en serie av tex­ter som foku­se­rar på hur du som instal­la­tör ska för­hål­la dig till hem­au­to­ma­tio­nen.

Läs artikel »

Tänk på ditt värdeerbjudande – det är viktigt

I dagens mediebrus är det ofta svårt att nå ut med sitt bud­skap till sina kun­der och då kan det vara smart att du foku­se­rar på value pro­po­si­tion, eller vär­de­er­bju­dan­de som det heter på svens­ka. I måna­dens krö­ni­ka tip­sar Johan om hur du kan lyc­kas med att ta fram ett fram­gångs­rikt vär­de­er­bju­dan­de till dina kun­der.

Läs artikel »

Hantera din tid effektivt – del 2

Med hjälp av någ­ra enk­la tips kan du job­ba både smar­ta­re och mind­re. Ledarskapscoachen Catharina Sjögren delar med sig av sina vik­ti­gas­te san­ning­ar för att slip­pa nega­tiv stress och få mer gjort utan att behö­va job­ba mer.

Läs artikel »