Hager Magasin

Det digi­ta­la maga­si­net för dig i elbran­schen som vill utveck­la före­tag och dig själv.

Missa inte nästa artikel!

Prenumerera på Magasinet från Hager för inspirerade berättelser, användbar kunskap och praktiska råd – rakt ned i inkorgen. Missa inget: Fyll i din epostadress nu!

Förslag på mer läsning

Sluta upp med navelskådning – blicka utåt istället

Våga tän­ka nytt för annars kom­mer en kon­kur­ren­ter springa om dig, kanske en helt ny aktör som du inte ens såg kom­ma och som har för­fi­nat just din affärsidé.

Läs artikel »

Så behåller du din personal

För Hagers läsa­re delar före­tagscoachen Catharina Sjögren med sig av kun­skap om hur du kan ska­pa enga­ge­ra­de, moti­ve­ra­de och driv­na med­ar­be­ta­re som stan­nar kvar på företaget.

Läs artikel »

Nöjdare kunder genom merförsäljning

Ett givet sätt att öka lön­sam­he­ten är att säl­ja mer till var­je enskild kund. Vi hör­de av oss till säljträ­na­ren Kim von Walden för att ta reda på hur man kan öka försäljningen. 

Läs artikel »

Hantera din tid effektivt – del 1

Med hjälp av någ­ra enk­la tips kan du job­ba både smar­ta­re och mind­re. Ledarskapscoachen Catharina Sjögren delar med sig av sina vik­ti­gas­te san­ning­ar för att slip­pa nega­tiv stress och få mer gjort utan att behö­va job­ba mer. 

Läs artikel »

”Elbranschen är en kvarleva av det förgångna” – Bergendahls El om jämställdhet

Endast två pro­cent av alla elekt­ri­ker är kvin­nor. Det vill Bergendahls El änd­ra på. Sedan fyra år till­ba­ka dri­ver de en kam­panj som ska öka kon­cer­nens kvinn­li­ga elekt­ri­ker till sex procent.

Läs artikel »

5 steg till fler lojala kunder

”Nöjda kun­der kom­mer till­ba­ka” bru­kar det heta.. Men en nöjd kund är mer benä­gen att byta leve­ran­tör, för­sök istäl­let att ska­pa loja­la kunder.

Läs artikel »